söndag, juli 30

Sensommar!

Sensommar, Hallonen börjar mogna och dessutom är mina kantareller på G och jag klurar på om det är dags att bärga in skörden eller låta det gå nån dag till. De växer ju så det knakar så de får nog bli kvar en dag eller två till där på plats.
Igår hade vi lite grill med alla i familjen.
Björks vildsvinskorv, marinerad karré, sallad och kraschad potatis- väldigt lyckat om jag får säga det själv och samtliga verkade hålla med om den saken :-) Fortfarande proppmätt när jag la mig och ångrade den där stora gigantiska portionen som man i sin iver lägger på till en början...
Kraschad potatis, så enkelt och så gott!
Kokt potatis som man plattar till, klickar i lite smör och om man vill lite vitlök krydda med salt och lite örter. In i ugnen på varmluft tills de fått fin färg och sen är det bara att hugga in. 
Till och med barnen åt som tokar, vilket betyder att det är toppgodkänt!


En veckas semester kvar, eller ja jag börjar ju på söndag natt så nu börjar slutet anas här, ska dock bli skönt att få tillbaka rutinerna igen och grabsen framför allt får ställa tillbaka klockan...
Komma upp på morgnarna igen och få ut lite grann av dagen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar